lördag 20 augusti 2011

Inspirerande vägg
























Min inspirationsvägg

Eftersom jag jobbar som stylist och driver inredningsbutik är jag på ständig jakt efter inspiration och nya idéer. 
När jag t.ex. ska göra ett stylinguppdrag till ett magasin brukar jag göra en "moodboard" på väggen ovanför min  dator. Den kan bestå av allt möjligt: Fina bilder som jag river ur tidningar och reklambilagor, färgprover från färgaffären, tygbitar, ett citat eller någon annan text som fångar en känsla och egna post it lappar med idéer som plötsligt dyker upp i huvudet.

Ett tips om man ska inreda i sitt hem är att göra en egen moodboard eller pärm med utklipp där man samlar bilder som man vill inspireras av. Då ser man lättare om man hittat en röd tråd i inredningen och det underlättar att utgå från sin egen inspirationsvägg när man letar nya möbler, tyger, tapeter eller vad det nu kan tänkas vara.

Vad blir ni inspirerade av?


Vi har öppet i butiken hela helgen!
lördag 12-16
söndag 12-16
Välkomna!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar